Фонд народонаселення ООН в Україні спільно з Міністерством соціальної політики України офіційно представили інформаційну кампанію «Щастя у 4 руки» та оголосили про її запуск.

Інформаційна кампанія «Щастя у 4 руки» розроблена Фондом народонаселення ООН спільно з Міністерством соціальної політики України має на меті підірвати усталені в українському суспільстві стереотипи щодо традиційного розподілу сімейних обов’язків та пропагувати спільне виконання домашніх справ та піклування про дітей. Кампанія також підкреслює важливість участі татусів у догляді за маленькою дитиною.

Звертаючись з привітальним словом, пан Сергій Устименко, заступник Міністра соціальної політики України, подякував журналістам за увагу до проблеми гендерних стереотипів та наголосив: «що роль медіа в боротьбі з гендерними стереотипами є надзвичайно важливою, адже такі стереотипи є широко розповсюдженими та глибоко вкоріненими у свідомості людей. В українському суспільстві спочатку самим жінкам треба довести, що вони мають боротися за свої права, що існують для цього механізми. Угода про асоціацію з ЄС навіть містить окремий розділ, що стосується недискримінації, забезпечення рівності жінок і чоловіків».

Попри те, що роль жінок в різних сферах суспільного життя зростає в усьому світі, зокрема і в Україні (так, за результатами останніх парламентських виборів, 11% від загальної кількості мандатів у Верховній Раді належить жінкам, що є найвищим показником за час незалежності України), однак їх представництво як в Парламенті, так і на керівних посадах в інших сферах залишається досить низьким порівняно із світовим показником. В повсякденному житті жінки найчастіше стають жертвами насильства. Згідно опитування, проведеного Фондом народонаселення ООН у 2014 році, 19% жінок у віці 15-49 років хоча б раз у житті потерпали від фізичного насильства, а 8% - від сексуального насильства.

Коментуючи ці дані пані Нузхат Есан, Представниця Фонду народонаселення ООН в Україні, зазначила, що «ці цифри є абсолютно неприпустимими, а причиною цих проблем є гендерні стереотипи, що є глибоко закоріненими у свідомості суспільства. Ми хочемо показати людям, що у них є вибір, адже це фундаментальне право кожної особи. Тому жінки, як і чоловіки не зобов’язані вживатись лише з тими соціальними ролями, що вважаються правильними у суспільстві, а самі можуть обирати свій шлях. Пані Есан наголосила, що саме з необхідності боротьби з гендерними стереотипами виникла ідея цієї інформаційної кампанії, адже «виконання сімейних обов’язків разом чоловіком та дружиною є більш приємним та комфортним способом ведення домашніх справ, який до того ж, дає можливість жінці знайти час для реалізації себе в інших сферах».

Експерт з гендерних питань Михайло Корюкалов підкреслив проблему нерівномірного розподілу домашніх обов’язків у сім’ї як одного з аспектів гендерної нерівності. «Жінки витрачають набагато більше часу на виконання сімейних справ, ніж чоловіки, що відповідно обмежує їх можливості до професійного розвитку. Опитування показують, що серед людей, які витрачають більше 30 годин на тиждень на домашні справи, жінок втричі більше, ніж чоловіків».

Під час прес-конференції до уваги громадськості було представлено веб-сайт проекту zags.org.ua, зовнішню рекламу та відео-ролики, які є основними інформаційними складовими кампанії. Кампанія «Щастя у 4 руки» також включатиме ряд інших заходів, як-то презентації у телепередачах, інтерв’ю для журналів, заходи із пресою для привернення уваги громадськості до теми сімейного щастя.

У рамках кампанії планується розповсюджувати в українському суспільстві протягом 2015 року, особливо серед молоді, ідею про корисність та приємність рівного розподілу домашніх обов’язків і виховання дітей та закріпити її як оптимальну модель поведінки у сім’ї.

Упродовж цього періоду планується привернути увагу до проблематики нерівномірного розподілу обов’язків у сім’ї, акцентувати на виконанні жінкою чималого обсягу неоплачуваної роботи та запропонувати жінкам і чоловікам нові моделі поведінки у родині, зокрема закликати чоловіків використовувати свою відпустку для догляду за дитиною.

Джерело: Фонд народонаселення ООН в Україні

© 2015 ВГО Центр "Розвиток демократії"